Sweden Rock 2016

I år blev det bara en dag och en kväll på denna underbara festival pga studenter. Men tack och lov att vi kom iväg en liten sväng i alla fall, 7e året i rad och det hade varit synd att bryta en fin tradition. Ännu konstigare var det att jag var där utan att jobba. Sjukt konstigt att inte behöva rusa mellan fotodikena för att hinna täcka upp så mycket av festivalen som det bara gick. Att kunna stå och njuta av hela spelningarna, konstig känsla men jag gillar den haha. även om det är svårt att inte stå och tänka för sig själv, att jäklar vad snygga bilder man kunde fått där. 
Årets bästa spelning var helt klart Sabaton, hejjävlar vad bra det var. Vilken otroligt inlevelse grabbarna hade. Lätt den bästa av alla 14 spelnignar jag har sett med dem. Så mycket pyro och bra låt på bra låt. Märktes att de var taggade till 1000 om man säger så. På en tät andra plats kom helt klart Twisted Sister, känns lite vemodigt att detta var sista gången jag kommer få se dem. Men antar att 5 toppen spelningar totalt med dem får räcka. 
 
Det där med att landa efter en festival är inte alltid lätt. Denna gången fanns det inte riktigt tid att landa förren igår, måndag då söndagen bjöd på lillkusinens dop. Men har nu lyckats smällta årets upplevelser och spelnignar  på mitt älskade sweden rock. Det är alltid med vemod man lämn området den där sista natten för man vet att det är ett helt år kvar tills man får komma tillbaka. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback