10 000 meter!

Började dagen med att sova till halv tio då jag vaknade pigg och utvilad. En lätt frulle i magen senare och med en celsius i handen bar det av till gymmet. Lyckades till min stora lycka äntligen hitta den nya päronsmaken i Kävlinge igår efter några veckors letande, och herre jävlar vad god den var. Smakar precis som päronsplitt. Så blir nog en tur dit senare för att köpa på mig någon till. Men i alla fall det bar av till gymmet för lite konditionsträning som satt så jäkla bra idag. Benen kändes pigga och målet var en fördriva en timme där, inte direkt något mål hur långt jag skulle ta mig. men kände rätt snabbt att benen och kroppen var med på noterna så när 5km var avklarade bestämde jag mig för att försöka hinna en mil strax över en timme, typ runt 1.10 blev planen. Har bara tagit mig igenom en mil någon få gång innan och det var typ ett år sedan. Men när jag hade 2 km kvar så ökade jag hastigheten för jag ville att det skulle gå snabbare och jag hade lite extra energi kvar. Så strax över en timme paserade jag 10km och jäklar vad skönt det kändes. Att jag faktiskt orkade det efter en period med halvtaskig träning och extremt lite konditionstärning. Så målet nu är att springa en mil på 55min innan sommaren. Sen får vi se hur det går med det haha!
 
Nu ska jag strax sätta mig och plugga en del, tänkte börja med lite allt möjligt så man sitter sitta med allt i sista minuten denna kursen. Hade varit trevligt om man kunde minimera stressen så mycket som det bara går denna kursen :) ikäll ligger det ett grit pass och väntar och jag är sådär riktigt taggad trots att det kom hem från gymmet bara för någon timme sedan. Älskar denna känslan!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback