Ändrar inriktning på studierna

Tänkte skriva ett litet inlägg om vad som händer till våren och varför. Alla vet ju faktiskt inte om de planer och funderingar jag har ahft under hela sommaren och hösten. Men nu när allt står klart och så kanske man ska dela med sig lite..
 
I januari blir jag en del av Lunds studentliv och överger Malmöhögskola. Detta av många andledningar ( behöver kanske inte rabbla upp alla här) men fräst för att jag kommit fram till att jag vill göra något annat med mitt liv. Jag vill helt enkelt inte bli lärare längre och då känns det bara fel att traggla kvar i en utbildning man inte vill läsa. I sommras satte väl tankarna igång ordentligt när jag gick havslivräddarutbildningen och speciellt i avancerad förstahjälpsdelen.. Efter mycket (och då menar jag måååånga timmar) grubblande kom jag helt enkelt fram till att jag ville byta inriktning på studierna. 
Jag sökte in till att börja plugga till våren, fortfarande läsande på lärarutbildningen för att ha något att göra, och idag kom reslutaten. Jag kom in på mitt förstaval och det gör mig genomlycklig. Jag ser verkligen fram emot detta och är så taggad på att få börja plugga något jag brinner för. 
 
Till våren börjar jag plugga till Sjuksyster på Lundsuniversitet och jag ser så mycket fram emot detta! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback