Det där med att må bra..

 
Jag har några tugga veckor bakom mig om jag ska vara helt ärlig. Har inte mått helt fantastiskt och motivationen till något alls har varit helt nere i botten. Jag är lite sådan att när jag inte mår helt 100 så äter jag massor av skit och detta leder till att jag mår ännu sämre. Det blir en ond cirkel och kroppen mår inte bra av allt skit, jag märker så otroligt stor skillnad på min kropp beroende på vad jag äter. Men energin har varit i botten den också så att säga. De senaste dagarna har jag tagit mig en ordentlig funderare hur jag ska göra för att ta mig ur den onda cirkeln och hur jag ska få tillbaka energin och vara på det bra humör jag brukar vara på. Den där sprudlande tjejen var det ett tag sen vi såg något av. Igår i solen fick jag massor av ny energi och det tror jag blev en lite skjuts på vägen. Men för att faktiskt komma till det som var min tanke med inlägget var att skriva att jag var på Yoga idag. Första gågen på typ ett år och oj jäklar var skönt det var. Känner ett sådant lung och trygghet i kroppen just nu. Känner mig så otroligt avslappnad och jag börjar känna mig redo att ta mig an livet igen. 
 
Jag måste hitta och prioritera saker som gör mig glad och ger mig energi. Det är dags att kapa bort massa onödiga energitjuvar. Jag tänker om jag hittar sätt att må bra innifrån kommer sedan maten att funka och jag kommer kunna ta tag i det sen. Men först måste jag hitta mig själv igen och acceptera att jag är den jag är. Lära mig att acceptera och älska mig själv till fullo, alltid. Och jag tänker börja med detta nu, idag. Jag ska försöka lära mig acceptera att jag kanske inte är den smidigaste, starkaste, snabbaste eller snyggaste. jag är jag och jag duger. Jag ska träna för att jag mår bra av det och för att jag mår bra av det. Det är dags nu att göra saker för mig själv. Jag har bokat in två pass på gymmet imorgon, spinning på morgonen och Yoga på eftermiddagen. Båda för att jag vill och för att jag känner för det. Inte för att jag måste för att bli snygg till beach 2016. Jag ska bli av med den eviga hettsen att alltid bli bättre. Ibland får man faktiskt stanna upp och vara jäkligt nöjd med vem man är och vart man är! ♥

Kommentarer
Josefi säger:

<3

Svar: <3 <3
Rebecca Bendrén

2016-04-27 | 23:41:46
Bloggadress: http://brickroad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback